هر آنچه میخواهید در کافه بیابید...

سیاست ، تکنولوژی ،ورزش

هر آنچه میخواهید در کافه بیابید...

سیاست ، تکنولوژی ،ورزش

طبقه بندی موضوعی


رابط کاربری MIUI شیائومی بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر در سطح جهان دارد

MIUI نام رابط کاربری شیائومی مبتنی بر اندروید است. این رابط کاربری در حال حاضر بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر دارد که روند رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است.

 سال ۲۰۱۰ بود که کمپانی شیائومی تاسیس شد و تا آن زمان شرکتی به‌این نام وجود نداشت و شیائومی در این مدت پنج ساله توانسته است برترین تولید کننده‌های تلفن هوشمند در چین باشد. البته این شرکت در حال حاضر نیز برترین کمپانی تولید کننده موبایل در این کشور است و هواوی در رقابتی بسیار نزدیک با آن قرار دارد. گفتنی است که شیائومی دارای رابط کاربری است که MIUI نامیده می‌شود و در واقع مبتنی اندروید توسعه یافته است. در حال حاضر رابط کاربری MIUI روی تمام تلفن‌های هوشمند اندرویدی این شرکت به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. در طول روز‌های گذشته شاهد معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت با نام می ۵ بودیم که در جریان کنفرانس آن اطلاعاتی جالب در خصوص این رابط کاربری نیز ارایه شد.

Xiaomi در کنفرانس مربوط به‌معرفی پرچم‌دارش اعلام کرد که رام MIUI در حال حاضر توسط بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کاربران در فوریه سال گذشته از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کردند و با این اوصاف حدود ۷۰ میلیون کاربر در طول یک سال گذشته به جمع کاربران رابط کاربری MIUI افزوده شده است. شیائومی همچنین اعلام کرد که در حال حاضر این سیستم‌عامل در سرتاسر جهان برای ۳۴۰ مدل دستگاه در دسترس است که این خود موضوع جالبی به‌نظر می‌رسد. شیائومی یکی از کمپانی‌هایی است که سرعت رشد آن بسیار بالا بود و البته این سرعت رشد در زمینه رابط کاربری گویا بیشتر بوده است.

گفتنی است که آخرین نسخه از رابط کاربری این شرکت که ورژن ۷ است روی شیائومی می ۵ نصب شده است. این محصول از اندروید ۶ بهره می‌برد ولی MIUI 7 محدودیتی را در این خصوص ندارد و کاربرانی هم که از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده می‌کنند (مانند دستگاه‌هایی نظیر می 4C) می‌توانند این نسخه را روی دستگاهشان نصب کنند. محصولات اخیر این شرکت دارای سخت‌افزار بسیار مناسبی هستند که همین باعث ایجاد امکان توسعه نرم‌افزاری برای آن‌ها می‌شود. برای مثال آخرین محصول این شرکت ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم دارند و از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می‌کند که ۶۴ بیتی و چهار هسته‌ای است. نمایشگر آن نیز ۵.۱۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی است. این محصول در بخش پشتی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در بخش زیرین نمایشگر نیز دکمه‌ای فیزیکی دارد که سنسور اثر انگشت نیز درون آن جای گرفته است. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۷
محمدباقر شمس الدینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی